|
9 reasons to join XIHA Life
#5 XIHA Music features independent bands from all over the world! Add free music to your profile and blogs from our international music collection! XIHA is the perfect place for indie bands to connect with fans globally.
|
名字 電子郵件 |
年齡 性別 |
|
|
註冊要求正確的Email地址。
|
|||
![]() |
|
| Joka kerta sydämeni on hajonnut pirstaleiksi, kun olen joutunut viemään rakkaan eläimeni sille viimeiselle matkalle.. Olen vienyt koiran, marsun, gerbiilin ja kissan, kanin ja kesyrotan. Jokainen kerta näistä on rikkonut mussa jotakin, mutta samalla eheyttänyt..Toiminhan eläimen parhaaksi, omista tunteistani välittämättä siinä hetkessä. Kärsimys lopetettiin alkuunsa.. Synkät mietteet saavat vallan nyt, kun kanini on kipeä. MITÄ JOS...Lopetuspiikin tarve on promillen luokkaa, kanini paranee. Uskon eläinlääkäriä, mutta viisas varautuu kaikkeen.Pahimpaankin. Mulle eläimeni ovat sanoinkuvaamattoman tärkeitä. Ne ovat aivan kaikki! Olen eläimilleni "mamma/mami"..Eläimeni ovat "mamin pienet pesusienet, mamin kullat söötit pullat"..Voin viettää aikaa vain katsellen eläimiäni ja hyväillen niitä..Ihanaa on tehdä hoitotoimia, ruokkia, siivota, harjata, leikata kynnet, viilata toisen kanin hampaat..Olla ja ulkoilla koiran kanssa, järkätä aivojumppaa (lisäkouluttaa)..Koirani on muuten takuulla asuinalueeni parhaiten koulutettuja koiria, omakehu ei haise tässä. Se on totuus! Jokainen, jolla on ollut (tai on) eläin, ymmärtää. Eläimen pitoa en lakkaisi koskaan siinä pelossa, että eläin menehtyy todennäköisesti ennen itseä ja tuskallinen luopuminen on edessä ja kenties raskas päätös olla läsnä ja eläimen tukena siinä viimeisellä matkalla. .Eläin antaa niin moniverroin enemmän kuin koskaan tulee ottamaan. Eläimen kiintymys on myös täydellistä ja ehdottoman uskollista, eläin ei petä, eläin ei valehtele, eläin ei kieroile. Samaa en todellakaan voi sanoa ihmisistä! Ainoastaan kahdesta ihmisestä voin näin ehdottomasti sanoa omalla kohdallani. |
![]() |
|
| Tiedän tunteen...itselläni on kolme hevosta koira, kani ja tällä hetkellä kuusi kissaa (4 pentua). Yhtään eläintäni en ole vielä joutunut viemään viimeiselle piikille, yksi kissani katosi reilu vuosi sitten, joten se hoitui sillä. Hevosten kohdalla tulee tilanne olemaan vaikea...vanhin on nyt 21-vuotias, hyväkuntoinen kylläkin, mutta ikää alkaa olla...teurasautoon ei yksikään joudu, vaan ystäväni kanssa on sovittu, että saan haudata hänen mailleen rakkaat hevoseni kun sen aika on. Kyllähän se aina ikävältä tuntuu ja pahaa tekee lopettaa rakas lemmikki, mutta jos eläintä rakastaa, sen ei anna kärsiä. |
![]() |
|
| Niinpä ja nyt se on todistettu (jälleen kerran)! Lukaise blogiani, jos viitsit. Laitan sulle kamupyynnönkin nyt samantien. Lämmöllä: kanifani |
![]() |
|
| Huoneessa eläinlääkärin sua viimeisen kerran silitin poissa olit jo kuitenkin nukutettu sut tietenkin.. Mut.. Viel piikki pisti, katsees sammui Olit poissa ikuisesti En loppuun jäänyt katsomaan, viime sydämenlyöntejä ollenkaan tahdoin vain kotiin nukkumaan. Raskas päätös oli mulla, jotta hyvä oisi sulla.. Ikävä on sanaton, aivan täysin mahdoton. Sua en saata unohtaa, Viuhti-kani milloinkaan. Nyt kyyneleet valuu poskia pitkin ikäväänihän tässä itkin. Rakkaudella Viuhtille. |
![]() |
|
crazytiger: Tiedän tunteen...itselläni on kolme hevosta koira, kani ja tällä hetkellä kuusi kissaaYhtään eläintäni en ole vielä joutunut viemään viimeiselle piikille yksi kissani katosi reilu vuosi sitten, joten se hoitui sillä. Hoitui sillä? Kissa katosi..Hoitui sillä? Ehkä huono sanavalinta mutta..Mä olisin ollut aivan suunniltani, jos rakas kissani olisi kadonnut..Olisin laittanut joka ainoaan pylvääseen katoamis-ilmoituksen, kissan valokuvan ja puhelinnumeroni. Kauppojen, rappujen seinille, joka paikkaan. Soittanut paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen, poliisille, että kissani on kadonnut.. Olisin jopa saattanut saada karkulaiseni takaisin. Et joutunut viemään kissaa piikille, koska katosi, "hoitui sillä".. Selitä, ystävä hyvä ajatuksenkulkuasi, joohan. |
|
| Kauniin, tosi kauniin runon olet Viuhti- kani vainaalle kirjoittanut. mullakin kyyneleet valuvat, kun just luin runosi. Aivan ihana runo. |
![]() |
|
| Kiitos, annima! On hienoa, että ymmärrät. Ikävä on Viuhtia ja se tuntuu tuolla sydänalassa raskaana painona. IKÄVÄ! Itkeminen on kuitenkin auttanut. Kyyneliä/surua tai tuskaa ei saa säilöä sisälleen. Ne on vaan päästettävä ulos silläkin uhalla, että joku ei ymmärrä. Kaikki kanssaihmiset eivät nimittäin ymmärrä, miten "joku elukka" voi nyt olla niin tärkeä. Puolin ja toisin, mä en ymmärrä näitä ihmisiä ja paljon menettävät, kun eivät tunne monia aivan loistavia eläinpersoonia ollen heille läheisiä. -Olet annima, hieno ihminen, kaltaisiasi tarvitaan lisää ja roppakaupalla.- Lauseensäkeeni itkettivät sua, kykenit myötäelämään surussani. Älä itke enää! Lukaisepa blogiani. Lämmöllä: Kanifani |
|
| Eläimet on perheen jäseniä ja niistä on vaikea aina luopua. Itse olen joutunut monista eläimistä luopumaan. Raskainta on varmaan oman hevoseni pois meno. |
![]() |
|
Otan täydestä sydämestäni osaa raskaaseen suruusi. Suru on niin henkilökohtainen asia ja jokainen kokee sen eritavoin..Itse itkeä pillitän aikani ja pahimman järkytyksen mentyä ohitse muistelen kuollutta rakastani..Ikuisiksi ajoiksi sydämeeni jää ja muistoihini. Viuhti on mielessäni päivittäin , vaikken esim. blogiteksteissäni nyt asiaa mainitsekaan. Joskus, hetkittäin, tulee hirveän paha ja ahdistunut olo ja valtava ikävä Viuhtia. Viuhti oli niin ihana kanipersoona. Koskaan ei voi ajatella eläinlajia surussa..Joku voi kiintyä kultakalaan aivan lähtemättömästi ja suru hänen kuolemastaan voi olla todella musertava. Jokainen eläin on arvokas ja tunneside omistajan kanssa on aina omaa luokkaansa ja ehdottoman yksityinen. Siihen ei kellään ulkopuolisella ole juuri sananvaltaa. Oma eläinrakkauteni on sitä , että yritän järjestää jokaiselle eläimelleni sellaiset olosuhteet, joissa saavat toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään. Kanini asuvat "vankeudessa" luonani, 59 neliön kerrostalo-asunnossa, jossa myös kesällä turvallinen umpiparveke, jonne kanit myös saavat mennä. Kaneille olen vessan lisäksi (kakkalaatikko vapaana loikkiessa, kanini ovat sisäsiistejä ja käyttävät laatikkoa) myös laittanut multalaatikon, jossa saavat kaivaa ja "möyriä". Yön kanit ovat häkeissään, mutta aamuvarhaisesta iltamyöhään loikkivat vapaina. Illalla kanit menevätkin häkkiin/häkkeihinsä, kun helistää siemenpurkkia, jossa on Oxbow-merkkistä pellettiä. Kanit saavat sitä siemenkuppeihinsa pari ruokalusikallista. Sen annan iltapalana kaneille..Laitan ne "nukkumaan" ja meillä on ihan omat ja totutut rituaalit. Mami sanoo myös "hyvää yötä" ja silittää hellästi molempia..Mörkökin on jo oppinut rituaalin! |
![]() |
|
| Jep, näinhän se on, ihmisiin ei aina voi luottaa mutta eläimiin voi... Se on kyllä tullut koettua melko hyvästi, ihmiset ku on niin "vaikeita".... Eläimet on ainoita oikeita ystäviä, ainakaan ne ei lähde luota kun vasta sitten kun niistä aika jättää... Itselläni on myös rakkaita muistoja monista ihanista lemmikeistä, ja kyllä niitä pitää aina välillä muistaakin.. Tällä hetkelläkin on 4 käärmettä, 2 rottaa ja hiiri, enkä voisi kuvitella luopuvani yhdestäkään kuin vasta äärimmäisen pakollisessa tilanteessa eli sitten kun se hetki tulee että on pakko erota... Ja ikinä en voisi myöskään kuvitella eläväni ilman lemmikkiä, se olisi jo jotain todella outoa... aina kun on jokin eläin ollut iloa tuomassa elämään... Terveiset kaikille eläinrakkaille ihmisille |
![]() |
|
| Joo..Ja mä ite en ole ihminen sieltä helpoimmasta päästä Mä otin tuon kehuna, en loukkauksena jollaiseksi se oli tarkoitettu/arvosteluksi. Teen parhaani, että olen noiden sanojen mittainen. |
![]() |
|
| Heh... Eiköhän me kaikki osata olla hankalia, ainakin jos tilanne sitä vaatii.. Osaa ne eläimetkin kyllä välillä, täytyy myöntää, mutta niiden kanssa on helpompi kuitenkin "päästä sopuun" Ja eihän niille voi koskaan suutahtaa kun ne on niin ihania.. Kauhia paikka kun tekis mieli niin ottaa vielä lemmikeitä mutta kun alkaa tila loppumaan kämpästä pian kesken, heh... Tai eihän se muuten loppuiskaan mut terrat tahtoo viedä tilaa, harmi... Mut sitten tulevaisuudessa |
![]() |
|
| En voi ottaa lisää eläimiä (lajiltaan)..Nämä nykyiset riittävät. En halua ottaa enää muita eläimiä, koska kotimme on kuitenkin rajallinen paikka eläinten olla ja elää. Mua kiinnostaa toki eksoottisetkin eläimet ja haluaisin käärmeen, liskoja ja hämähäkin jne. Haluta saa. Muttei ole mitään mahdollisuuksia tarjota hyvää kotia näille eläimille, joten en ota. Pidän ja otan vain eläimiä, joille mulla on tarjota edes kohtuullisen hyvä koti. Tällä hetkellä on kaneja ja koira ja se riittää mulle/meille mieheni kanssa. Kaneille koitan kokoajan tarjota aivan kaiken hyvän..Virikkeitä, leluja ja lämpöä ja hellyyttä. Vapautta toteuttaa itseään, saada kaivella ja hengailla miten haluavat..Mun/meidän kanit on kuitenkin hirmu hellyydenkipeitä ja ihmettelen jotain sanoja kaneista etteivät välitä oman ihmisen hellyydestä..Täyttä puppua! Miten on tämä ihminen kanejaan kohdellut sitten? Meidän molemmat kanit, nýt nyös Mörkö suorastaan rakastavat paijailua ja antavat nostella itsensä syliin (Pupu tietenkin jo entuudestaan) ja tulevat ja hakeutuvat aina luo ja seuraan ja nauttivat silittelystä ja ruksutus vaan kuuluu ja tyytyväisinä nauttivat kosketuksista. Mulla on ollut monta kania ja marsuja ja jokainen niistä on ollut luottavainen ihmisen suhteen ja täysin kesy..Jopa vieraiden suhteen useimmat! Ihmettelin myös BB:hen pyrkivän selittelyä kaneista miten raapineet ja purreet..Mulla ollut vuosia kaneja ja koskaan en ole saanut naarmun naarmua. Olen nostellut ja käsitellyt kanejani päivittäin. PÄI-VIT-TÄIN ja ei naarmun naarmua, koskaan..Viuhdin lääkkeenannon yhteydessä tajusin ottaa Viuhdin pyyhkeen sisään..Kani olisi takuulla pannut muutoin hanttiin, mutta pyyhe toi turvankin Viuhtille. Onko oikeasti niin vieraantunut maailma eläimistä, ettei tajua mistään mitään? Sitävastoin kynsienleikkuu kaneilta sujuu ihan lattialla ja antavat käpälänsä nätisti. Voin ottaa käpälästä kiinni ja napsaista kynnet poikki. Syliinkin voin ottaa samalla tarkoituksella. Nyt myös Mörön. Mörkö luottaa, etten tee pahaa. Pupu taas antaa leikata kynnet jo vanhastaan..Odottaa namia, jonka saa. Kynsisakset on Pupulle namin merkki ja silloin annankin erikoisnamia, mitä ei ikinä..Keksinpalan. Ei sokeria kaneille! Mutta namina kyllä. Kani on riittävän älykäs yhdistämään palkkion hyvään käytökseen. Kanit ovat kiehtovia eläimiä ja suloisuutensa vuoksi myös suosittuja lemmikkejä, valitettavasti niillekin, jotka eivät ymmärrä kaneista paljojakaan. Kanit vaativat PALJON huomiota, tilaa ja virikkeitä. Kanit ovat uteliaita..Kanit vaativat JATKUVASTI virikkeitä ja uutta ja paljon hellyyttä ja ymmärrystä. Kanit ovat sellaisen ihmisen eläimiä, joilla on kaneille aikaa ja joita kanit kiinnostavat muutenkin kuin suloisina olentoina. Kanit eivät tarvitse mitään agilityitä, jossain helvetin esteradoilla, vaan ainoastaan ympäristön, jossa lajityypilliset tarpeet otetaan huomioon ja kaneille annetaan myös rakkautta ja hellyyttä tuon lisäksi, jossa kaneista todella välitetään. Mulle eläimeni ovat henki ja elämä! Rakastan niitä ylikaiken ja se rakkaus pitää sisällään sen, että tarjoan hyvän kodin, jossa lajityypillinen käytös huomioidaan niin pitkälle kuin ikinä voi. Tätä on arvosteltu: Mikset välitä lapsista? Haistakoot nyt! Enempää en sano. |
![]() |
|
| Tarkoitin siis, että kissaa ei tarvinnut viedä lääkäriille lopetettavaksi, vaan etsi itse rauhallisen paikan, johon kuoli. Oli itselleni jotenkin helpompaa...Ei kuitenkaan ollut niin kipeä että olisin eläinlääkäriilä joutunut käyttämään minkään sairauden takia ja viimeisinä kertoina kun sen tuossa ulkona näin, niin ei kunnolla antanut koskea, vaan meni kauemmas, itse kyllä kävi hieromassa itseään jalkoja vasten. Pitkään ei todellakaan kissa sitten kipeä ollut ja kärsimään joutunut, joten hyvä näin. Vaikka meilläkin noita elukoita on aika paljon, niin rahatilannekin kuitenkin on rajallinen ja aina se eläinlääkärillä käynti maksaa... |
![]() |
|
| Eläinlääkärikäynnit maksaa joo ja maltaita. Juuripa siksi meillä ei olekaan kuin kolme eläintä ja luottokortti, mikäli hätätilanne tulee. Ei enempää eläimiä kuin pystymme hoitamaan. Viimeksi Viuhdin eläinlääkäri maksoi melkein tuplasti enemmän kuin kanin ostohinta..Sitä ei vaan ajattele sillätavalla. Eläin viedään meillä lääkäriin maksoi sitten aivan mitä tahansa. Sillä ei ole mitään merkitystä. |
![]() |
|
| Kyllä meilläkin eläimet ilman muuta lääkäriin viedään tai lääkäri paikalle kutsutaan, jos tilanne sitä vaatii, vanhan nartun silmiinkin upposi melkoinen omaisuus, kun sillä oli kuivat silmät ja jouduttiin useampaan kertaan käymään lääkärillä sen kanssa...Nyt kuitenkin kun meillä on myös tuo tytär, niin täytyy ajatella, että rahat riittää hänenkin tarpeisiinsa, itse voidaan olla vaikka sitten syömättä, jos ei rahat muuten riitä, mutta tytär ja eläimet ovat etusijalla. |
![]() |
|
| Niin, tytär ja eläimet ja tuossa järjestyksessä. Ei ole vaikeaa päätellä kuka hoidetaan ensin. Liiat eläimet pois, jotta on varaa huolehtia myös niistä eläimistä eikä vain tyttärestä. .."Että rahat riittävät hänenkin tarpeisiinsa"..Ei kannata kusettaa, puhutaan faktaa. Kissa sairas, tytär sairas. Rahaa vain toisen hoitoon. Kumpi hoidetaan? TYTÄR on saletti vastaus. Ihminen aina ennen eläintä, niinhän se aina menee. Tytär allerginen kissalle, kummasta luovutaan? Tyttärestä vai kissasta? Tuskin tarvitsee edes kysyä..Kissasta tietenkin. Paskaa ei kannata jauhaa, kun on kerta kakaroita hankkinut. Että ihan omaisuus upposi eläinlääkäriin ja kuiviin silmiin..Ajattelisitko samoin, jos kyseessä olisi tytär? Että ihan omaisuus upposi sen hoitoon. Ei nyt oikeasti viitsitä jauhaa paskaa. Kun sen vallan hyvin tietää kumman vie(T) lekuriin eläimen vai tyttären. |
![]() |
|
| Ihan tiedoksesi vaan, että tyttäreni ei ole sairas, eikä tällä hetkellä ole yksikään eläimistänikään. Tuo tuntui nyt todella pahalta kun hyökkäsit kimppuuni ja syytät siitä että lapseni on minulle tärkeämpi kuin eläimeni! Ensinnäkin tyttäreni aikaansaaminenkaan ei ole ollut mikään tuosta noin vaan onnistunut yritelmä, vaan leikkausten yms. tuskien jälkeen vihdoin onnistuttiin. Nyt kirjoituksestasi saa sen kuvan, että jos tyttäreni sairastuu ja eläimeni sairastuu samaan aikaan, niin minun pitäisi viedä eläin lääkärille ja jättää tytär hoitamatta!!! Ensinnäkin, jos tyttäreni tulisi allergiseksi kissoille, niin kissat siirrettäisiin ulkokissoiksi, ei suinkaan niitä lopetettaisi sen takia tai sitten niille etsittäisiin uusi koti, vai pitäisikö minun antaa tytär adoptoitavaksi?? Jos sinä et lapsista tykkää, niin älä silti tule toisten päälle, joilla lapsia on tai lapsista pitävät!! En minäkään aina ole lapsista tykännyt, joskus ajattelin ettei minulle lapsia ikinä, neovat vain rääkyviä palloja jalassa, mutta niin se mieli muuttuu kun tulee ikää lisää ja olosuhteet ovat kohdallaan... Totta helvetissä tytär on tärkeämpi kuin eläimeni, mutta onneksi noi eläinlääkärinkin laskut pystyy aina sopimaan että kuinka ne maksetaan, vaikka sitten useammassa erässä...Ja toisekseen turha tulla vittuilemaan mulle, kun et edes tilannetta tiedä saati minua kunnolla tunne!! |
![]() |
|
| Eläinlääkäri-laskua ei makseta useammassa erässä vaan ihan heti..Ja tulihan se sieltä: Tytär on tärkeämpi kuin eläin. Tätä mä juuri odotinkin. Totuutta. Sitä kun ei vaan millään tahdo saada esille. |
![]() |
|
| Mä en oo missään vaiheessa sanonu etteikö mun tytär olisi tärkeämpi kuin eläimet!! Ja sitäpaitsi eläinlääkärilaskun voi maksaa useammassa erässä ainakin meillä, teidän eläinlääkäreistä en sitten tiedä. Enpä ole vielä koskaan eläimiänikään jättänyt hoitamatta ja lääkäriä hankkimatta jos tarve on ollut. Kaikkien laskujen maksut ja tavat on sovittavissa ainakin meilläpäin, joten eipä tarvitse mitään luottokortteja pitää taskussa pahan päivän varalle. Sellaista ei meillä ole eikä koskaan tule... Itse varmaan antaisit miehesikin kuolla keittiön lattialle, jos rakkaat kanisi hoitoa sillä hetkellä vaatisivat, eikä rahaa ole kuin toiseen... |
![]() |
|
| Niin antaisinkin. |